Geoblog.pl    BPE    Podróże    2013 - Malezja, Singapur, przelotem w Dubaju    Plac Merdeki - historyczne serce KL

Plac Merdeki - historyczne serce KL

Malezja
Malezja, Merdeka

Ostatni dzień w Kuala Lumpur - czas na ostatni punkt programu "must see".

Jedziemy do Masjid Jamek, a stamtą już na piechotę w kierunku Jamek Mosque (przepięknego meczetu) - niestety nie ma na tą chwilę mozliwości dostać się pod budynek - trwają prace konserwatorskie.........pozostaje nam widok z góry i z daleka na same białe wieżyczki.

Potem kierujemy się dawnego Pałacu Sułtana Abdula (obecnie sądu). Pałac wyróżnia się elementami architektonicznymi w stylu mauretańskim, błyszczącymi miedzianymi kopułami oraz wysoką na 130 metrów wieżą zegarową.
Po drugiej stronie ulicy mamy już plac Merdeki na którym właśnie przygotowują się na transmisję wyścigów F1.

Miejsce piękne, zupełnie inne od całej reszty miasta.

Mario
Mario - 2013-04-05 16:32
Plac Masjid Jamek to chyba najładniejsza część miasta...

Skoro jesteście już ostatni dzień, to bardzo szkoda że nie pojechaliście do Błękitnego Meczetu Shah Alam... 40 minut jazdy pociągiem w przeciwnym kierunku niż do Batu Caves... a naprawdę warto :)

BPE - 2013-04-05 19:04
Tak, wiedziałam o tym meczecie (o tym kryształowym rowniez), ale jak się jest w grupie 5-osobowej i kazdy ma inną wizję spędzania czasu cięzko jest zobaczyć wszystko - i tak uważam, ze plan najważniejszy został wykonany ;-))) I z wizyty w KL jestem na prawdę zadowolona !

mirka66 - 2013-04-05 19:38
Cudowne,zachwycajace miejsca.
Jak byl wyscig F1 w Kuala Lumpur to myslalam o Was,czy czasami nie ogladacie wyscigu.:)))

BPE - 2013-04-05 19:43
Sluszeliśmy bolidy jak hałasowały.......bylismy dosłownie kilkaset metrów od toru, ale tylko przejazdem (bilety miały ceny z kosmosu - wchodzenie na chwilę nie miałoby sensu !)