Geoblog.pl    BPE    Podróże    2014 - Bieszczady    Bóbrka - polski Dubaj

Bóbrka - polski Dubaj

Polska, Bóbrka

Kiedy wyjeżdżamy z Dukli rzuca mi się w oczy tablica z napisem : "Bóbrka - muzeum szybów naftowych - 9km".......mąż szybko zmienia kierunek jazdy, aby zaliczyć ostatni już dzisiaj, ale chyba najciekawszy punkt programu.
Już jadąc przez okoliczne wsie nie możemy uwierzyć w to co widzimy: wszystkie pola i działki usiane są lasem szybów naftowych - część z nich działających !

Samo muzeum zajmuje ogromny areał i trzeba przeznaczyć na przejście go minimum 2 godziny. Mamy tu nie tylko historię wydobycia ropy na tych terenach, ale również informacje dotyczące całej Polski. Najbardziej zaskakujące są nadal działające szyby, a przy nich informacja ile ropy wydobywają na dobę ..........

BoRa
BoRa - 2014-07-24 21:37
AAA taki Dubaj :-), miałaś na myśli.
Dla mnie pierwsza myśli na hasło Dubaj to wieżowce, ale do bieszczadzkich terenów mi to skojarzenie nie pasowało.
Ropa - Dubaj - tak, to pasuje.

zula - 2014-07-25 13:55
Bardzo ciekawe miejsce...no i oby ilość ropy spełniła oczekiwania tej części Polski!

Eugene
Eugene - 2014-07-25 17:00
I pomyśleć że historia ropy zaczęła się w tym miejscu.

marianka - 2014-07-27 22:45
Nie wierzę, przejeżdżałam tamtędy dziś i minęłam nic nie wiedziawszy! A niech to!