Geoblog.pl    BPE    Podróże    2014 - 2017 małe rodzinne wędrowanie    Piknik Archeologiczny w Karpackij Troi

Piknik Archeologiczny w Karpackij Troi

Polska, Trzcinica

Kolejne niesamowite miejsce, które koniecznie trzeba zobaczyć i odwiedzić.
Znajduje się kilka kilometrów przed Jasłem. To Trzcinica i jej Karpacka Troja zbudowana na terenie odkryć archeologicznych sięgających jeszcze wieki przed nasza erą. W głównym budynku znajdują się pomieszczenia ekspozycyjne z tymi odkryciami, a obok zrekonstruowane budynki mieszkalne.
Całości dopełnia rekonstrukcja obwarowań z różnych epok na ogromnym wzgórzu, a jako wisienka na torcie czeka jeszcze na zwiedzających wieża widokowa.
Po Biskupinie to najprzypuszczalniej 2 najważniejsze miejsce o tej randze w Polsce ......

I to cześć, która można zobaczyć tu na co dzień, ale na nas czeka jeszcze niesamowita gratka w postaci ogromnego obozowiska pasjonatów z kilku krajów Europy prezentujących tu swoje warsztaty, wszystko zachowane w epoce z niesamowitą pieczołowitością, gdyby nie zwiedzający i telefony komórkowe i aparaty w rękach tych ludzi - człowiek mógłby pomyśleć, że przemieścił się w czasie.......robi to niesamowite wrażenie.
Po południu odbywa się też rekonstrukcja bitwy pod Trzcinicą - bierze w niej udział 200 rycerzy - to największe zgrupowanie po Grunwaldzie...........

Uwielbiam patrzeć na ludzi z pasją, na to jak bardzo ich to cieszy, jak przekazują swoją pasję dzieciom.......

keyla
keyla - 2014-08-18 23:32
a na oblężeniu Malborka chyba jest więcej niż 200... byłam na Oblężeniu i myślę, że to ono jest drugie w kolejce :)
a miejsce i klimat - baśniowy!

BPE - 2014-08-19 08:43
a widzisz - o tym nie wiedziałam - dzięki :-)

marianka - 2014-08-19 13:04
Ooo, wizyta w Karpackiej Troi od dawna chodzi mi po głowie. Niesamowite miejsce i historia!

Eugene
Eugene - 2014-08-19 16:05
Ciekawe przeżycie archeologiczne.

zuzkakom
zuzkakom - 2014-08-20 03:22
Akurat dzieci na zdjeciach nie widac, sami dorosli sie bawia :) Swietne hobby, zdecydowanie widowiskowe! a ta impreza odbywa sie co roku o tej samej porze?

BPE - 2014-08-20 12:20
dzieciaki tez sa na kilku ;-)
tego nie wiem, ale pewnie tak - trzeba sprawdzić za rok - informacja co prawda pojawia się dość późno, bo jak sprawdzałam w lipcu nic na ich stronie na ten temat nie było

BoRa
BoRa - 2014-08-21 21:45
Dzieci nie ma? a mnie właśnie urzekło zdjęcie maleństwa ubranego odpowiednio do wydarzenia.

zuzkakom
zuzkakom - 2014-08-23 03:18
A faktycznie, jest maly brzdac w stroju z epoki! Slodziak :)