Geoblog.pl    BPE    Podróże    2014 - 2017 małe rodzinne wędrowanie    Muzeum Techniki i Przemysłu oraz Pałac Kultury

Muzeum Techniki i Przemysłu oraz Pałac Kultury

Polska, Warszawa

No tak .....nasze dziecię było już w tylu stolicach świata, a swojej własnej nie widziało ......... wstyd rodzice - wstyd !
Czas to nadrobić. Okazja co prawda nie jest ku temu sympatyczna, bo jedziemy do Warszawy na pogrzeb cioci ze strony męża.

Wyjeżdżamy jednak 2 dni wcześniej ( w końcu pendolino !) , aby pokazać synowi przynajmniej mały fragment miasta .
Nocleg znaleźliśmy zaraz koło Złotych Tarasów - to mieszkanko w pełni wyposażone, do rodziny nie chcemy się teraz zwalać, bo to nie najlepszy moment ........... pewnie będzie okazja jeszcze w przyszłości ......

Na początek zwiedzania - obowiązkowy punkt programu - PAŁAC KULTURY , ale wcześniej chcemy obejrzeć Muzeum Techniki i Przemysłu, które znajduje się w jednym ze skrzydeł Pałacu. Muzeum jest już "wiekowe" i daleko mu do nowych , interaktywnych technologii, ale mimo wszystko warto tu zajrzeć, bo takich zbiorów nie znajdziemy nigdzie indziej .........

Potem wjazd windą (chyba najdroższa winda w Polsce) na taras widokowy ............ aby po raz kolejny się przekonać, że Warszawa do pięknych miast nie należy ......... przepraszam z góry Warszawiaków za te słowa, ale centrum na prawdę ma tylko jeden ciekawy obiekt i jest nim niestety dar naszych wielkich "przyjaciół" ................... dobrze, ze go nie rozebrano !

mamaMa - 2017-02-26 14:29
O rany, co to za eksponaty w tym muzeum - juz zapomnialam, ze cos takiego naprawde istnialalo i... funcjonowalo;-)
Ciekawe, co Warszawiacy powiedza na Twoja opinie o naszej polskiej stolicy?

Pamar
Pamar - 2017-02-28 14:51
Koniecznie trzeba wrócić do Warszawy np. w maju. Moim zdaniem wtedy stolica jest najpiękniejsza :)
Ja Warszawiakiem nie jest, ale nie mogę zgodzić się z opinią, że Warszawa nie jest piękna. Ma w sobie tyle uroczych zakątków, że mogę po niej spacerować godzinami. Chociaż przy ładnej pogodzie wiadomo, że lepiej się prezentuje

BPE - 2017-02-28 15:12
tak , to prawda, ale centrum niestety to urbanistyczno-architektoniczny nieład ........

marianka - 2017-03-05 23:06
Haha, tak to zwykle jest, że tyle się zwiedza w dalekich stronach, a swoje się pomina. U nas to samo - północnej Polski praktycznie nie znamy!

vlak
vlak - 2017-03-06 19:58
Zależy, czego się szuka i czego oczekuje. Miast, które mają "architektoniczno-urbanistyczny ład" nie brakuje, to chyba dobrze, że wszystkie miasta nie są identyczne. Warszawa ma trudną historię, która odcisnęła piętno na architekturze, właśnie ze szczytu Pałacu Kultury widać to najlepiej.