Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Czarnogóra, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Słowacja    Pałac Helikon
2017

Pałac Helikon

Węgry
Węgry, Keszthely

Od głównej drogi odbijamy w kierunku Balatonu, tu chcemy zrobić sobie przerwę na kawę licząc na piękne widoki.
Zanim jednak zawitamy nad osławione węgierskie morze zatrzymujemy się na dłuższą chwilę przy przepięknym obiekcie barokowego Pałacu rodziny Festetics w Keszthely (Helikon Palace Museum).

Budowę pałacu która trwała prawie 150 lat rozpoczęto w 1745 roku. W tym czasie pałac zbudowany początkowo na fundamentach zrujnowanego zamku, został trzykrotnie rozbudowany ostatnio w 1880 roku, według projektu Wiktora Rumpelmayer, pochodzącego z Wiednia. Pałac który powstał możemy oglądać do dziś. Jest to jeden z trzech największych obiektów tego typu, które można podziwiać na Węgrzech. Rodzina Festetics przyczyniła się również do rozwoju miasta. W mieście z ich inicjatywy zostały szpital, szkoła oraz pierwszy w Europie uniwersytet rolniczy który działa do dzisiaj.

Na zwiedzanie niestety nie możemy sobie pozwolić z racji braku czasu i możliwości chodzenia Eryka.
Ale wystarczy nawet krótka wizyta w tym miejscu, aby być oczarowanym !