Geoblog.pl    BPE    Podróże    2001 - Hiszpania (Podróż poślubna na Wyspy Kanaryjskie)    wschodnia część Gomery
2001

wschodnia część Gomery

Hiszpania
Hiszpania, El Molinito

Z promu przesiadamy się do autobusu, który przejeżdża górskimi drogami w kierunku miasta Hermigua. Po drodze mijamy bajkowe krajobrazy - niesamowicie dzikie i surowe.
Co kilka kilometrów zatrzymujemy się, żeby z bliska przyjrzeć się tym krajobrazom.

Kilka informacji o geografii wyspy:
"Wyspa pochodzenia wulkanicznego, kształtu okrągłego i otoczona urwistym wybrzeżem, pozbawionym dogodnych portów naturalnych. Najwyższym szczytem jest Garajonay (1487 m wysokości). Wnętrze wyspy jest skaliste, poprzecinane głębokimi wąwozami barrancos, bardzo utrudniającymi komunikację (jest to jeden z powodów używania na wyspie języka gwizdów el silbo. Naturalna szata roślinna to wawrzynowe lasy deszczowe laurisilva. Uprawy rolne (głównie winorośl i banany) na żyznej glebie wulkanicznej, tarasowe, nawadniane pola na zboczach górskich."