Geoblog.pl    BPE    Podróże    RANKING STACJI NARCIARSKICH    (7) Pieniny - Stacja Narciarska Palenica w Szczawnicy
2003

(7) Pieniny - Stacja Narciarska Palenica w Szczawnicy

Polska, Palenica

Tu bywałam wielokrotnie - latem i zimą - jeszcze w czasach kiedy na górę wywoził wyciąg krzesełkowy 2-osobowy (teraz 4-osobowy). jedno można o tej stacji powiedzieć - jeśli jeździmy po trasie krzesełka - na pewno się "najeździmy" - choc trasa jest bardzo trudna, jesli wybierzemy wiciągi orczykowe na górze - takich widoków nigdzie nie znajdziecie !!!

PLUSY:

- duża stacja narciarska (krzesełko, 4 orczyki oraz halfpipe), bardzo urozmaicone trasy
- trasy dla średniozaawansowanych i zaawansowanych narciarzy
- bajkowe widoki - z trasy krzesełka na Szczawnicę, z orczyków - na całą panoramę Tatr
- ceny zbliżone do innych stacji tej wielkości
- stacja czynna do godziny 19/20 w zależności od dnia - trasy oświetlone
- wyciąg krzesełkowy czynny cały rok - dużo szlaków i atrakcji na szczycie (rynna saneczkowa, szlaki turystyczne)
- dobra sieć gastronomiczna - w szczycie sezonu bywa niewystarczalna
- idealny dojazd - stacja znajduje się w centrum Szczawnicy, pod stacją dolną duży parking

MINUSY:
- stacja rozczłonkowana - w krzesełka nie ma bezpośredniego połaczenia do wyciągów na Szfranówce - trzeba kawałek przejść
- brak wyciągu dla najmłodszych
- brak możliwości wykupienia karnetu na okresloną ilość godzin
- w sezonie problemy z zaparkowaniem
- dojazd do dolnej stacji utrudniony dla snowbordzistów - płaski teren na dole (trzeba przejść na piechotę)