Geoblog.pl    BPE    Podróże    RANKING STACJI NARCIARSKICH    (8,5) Beskid Sądecki - Tylicz-ski

(8,5) Beskid Sądecki - Tylicz-ski

Polska, Tylicz
Przejechano 2092 km

Byliśmy tam tylko raz więc opinia moze być mało obiektywna. Nie udało mi się równiez zrobić własnych zdjeć (posługuję się wiec w większości zdjeciami, które sa własnością stacji).
Temperatura -22 stopnie uniemożliwiła zdjęcie rękawiczek choćby na moment ;-(, a żałuję, bo trafiliśmy na iście bajkową aurę, - prawię taką jak na tych zdjęciach.
Daję stacji ocenę 8, choć ma jeszcze dużo minusów. Ocenę wystawiam jednak głównie za przygotowanie tras i ich niesamowitą różnorodność mimo takiej krótkiej długości krzesełka. Byłam stacją oczarowana.

Informacja z sezonu 2011/2012 :

PLUSY:

- dobrze przygotowana trasa (ale być moze to zasługa dużego mrozu, trasy były zmrożone, ale nie zalodzone)
- piękna widokowo, bajkowe widoki, piękne trasy przez lasy
- gastronomia przy dolnych stacjach (troszkę jeszcze zbyt uboga)
- prawie wszystkie trasy oświetlone (czynne do 19)
- przystępne ceny (chyba najniższe w całym beskidzie)
- trasy dla róznego poziomu zaawansowania
- wygodne w obsłudze krzesełko 3-osobowe
- mało ludzi (była niedziela, ale duży mróz wiec opinia moze być mało obiektywna)
- karnety czasowe stałe i ruchome (2h i 4h).

MINUSY:

- na pierwszy rzut oka parking wyglądał mi na zbyt mały (od parkingu kawałek do podejścia)
- fatalne toalety - wejście bezpośrednio z zewnątrz, słabe ogrzewanie przy tak dużym mrozie sprawiało, że wizyta w toaletach była mało przyjemna, nie we wszystkich kabinach były nawet umywalki.
- gastronomia tylko przy dolnych stacjach (krzesełka i orczyków)
- brak bazy noclegowej przy samej stacji
- duża odległość od wiekszych ośrodków
- brak dywanika dla najmłodszych (az by się prosił zamiast jednego z dolnych orczyków (wiem z doświadczenia jako matka)
- dość krótka trasa zjadowa (najdłuższa - 1100m)
- brak popołudniowego ratrakowania (w tych warunkach to nie przeszkadzało, ale przy sypkim śniegu wieczorem mogą być kiepskie warunki)

Informacja z sezonu 2012/2013 :
- nowe cieplutkie toalety - wielki plus dla stacji
- w szczycie sezonu (okres sylwestrowy) czynna jedna kasa spowodawała kolejkę na pół godziny (po zakup karnetów), oczekiwanie na wyjazd kolejką - około 15 minut

Informacja z sezonu 2014/2015 :
-bardzo dobrze przygotowane trasy w okresie świąteczno - noworocznym

Informacja z sezonu 2015/2016 :
- fantastycznie rozbudowała się gastronomia: miłe i przytulne knajpki, grill, kominki - duży + za to
- trasy przygotowane bardzo szybko mimo niesprzyjających warunków śniegowych