Geoblog.pl    BPE    Podróże    2009 - 2013 małe rodzinne wędrowanie (5-10)    NOC MUZEÓW - Ruda Śląska

NOC MUZEÓW - Ruda Śląska

Polska, Ruda

1. Muzeum PRL-u

Tak.....to miejsce na pewno warto zobaczyć - znajduje sie co prawda w dość zaskakującym miejscu (jakby w szczerym polu), ale przygotowane i zaaranżawane z taka dokładnoscią i pieczołowitością, że warto tu zajechac.

A warto, bo dla naszego pokolenia to wspomnienia z dzieciństwa - nasze dziecko patrzy na wszystko jak na wielka abstrakcję - próbuję mu przekazać pewne informacje, ale chyba nie jest w stanie tego zrozumieć.
Zaczynamy od sklepu / kasy zrobionego w klimacie, potem wystawa wnętrz z okresu, kolejny obiekt to wystawa "Uciekinierzy" - tu leci na bieżaco film "300 mil do nieba". Zgromadzono tu sporo dokumentów, zdjęć.
Kolejny obiekt to "Kino Uciecha" - tu z kolei można pooglądać kroniki filmowe - my trafiamy akurat na tą opowiadającą o szturmowaniu Orbisu i kłopotach przy uzyskaniu paszportów i wiz......oj pamiętamy te czasy.....
Dalej wystawa starych samochodów i rozłożony na części ogromny pomnik ze stali (ciekawe, czy maja w planach go poskładać? )
Wspaniałe jest to, ze widac tu ogromny potencjał rozwoju - jest na tyle miejsca, że muzeum chętnie przyjmie kolejne pamiatki i z czaserm bedzie do zobaczenia jeszcze wiecej :-)

2. Wieża Wodna z 1907 roku

Kolejnym miejscem na liście udostępnionych tej nocy jest wieża wodna. Co prawda troskzę jestesmy rozczarowni, że nie wpuszczają na najwyższy poziom, ale to obiekt w jakim jeszcze nie byliśmy - ciekawostką jest to, ze wszystko nadal tu funkcjonuje i nadal jest sprawne .
Relacja z wiezy ze zdjęciem całej naszej rodzinki już na portalu "wiadomości 24" :

zula - 2012-05-21 19:33
Nie wiedziałam ,że w naszym kraju KTOŚ wpadnie na pomysł stworzenia Muzeum PRL !
Warto bo gdy eksponaty będą interesujące to i widzów będzie wielu ...jedni przypomną sobie a inni poznają kawał historii - trudnej . Niech samochody, rowery,kakao , radio i telewizor pokazuje minione lata . Hasła epoki bolą a trudy otrzymania paszportu upokarzają jeszcze dzisiaj .

BPE - 2012-05-22 08:58
ja tam mam sentyment do tych czasów - uważam, ze moje dzieciństwo było fantastyczne.....mimo, ze całe upłynęło w PRL-u.....moze nawet było lepsze od dziecińtwa mojego dziecka, które ma dostęp do wszystkiego........

marianka - 2012-05-27 10:32
Oby więcej takich muzeów. Ja też ten okres znam głównie z opowiadań rodziców-Solidarnościowców (urodziłam się już pod koniec lat '80), ale wiem, że wielu moich rówieśników miałoby problem nawet z podaniem dat Stanu Wojennego. Jeśli jeszcze muzeum jest dobrze zaaranżowane, to tym lepiej!

BoRa
BoRa - 2012-06-03 22:10
Obojętnie jak było , ale to właśnie tu w Polsce żyłam, a teraz zdjęciom mogę powspominać. Na hasła nie patrzę, bo zbyt bolesne, ale taki kokosal albo puszka pewexowskiego cacao wzrusza bardzo.
W tamtych czasach we wszystkich domach były podobne meble, podobne wyposażenie. Ja rozpoznaję zegar. Sąsiedzi mieli taki sam!