Geoblog.pl    BPE    Podróże    SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI    Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach

Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach

Polska, Rudy

Kolejny punkt na mapie szlaku zabytków techniki, który wpadł mi w oko i uznałam, ze warto odwiedzić.
A czy warto?
Na pewno warto sie przejechac: stare wagony bez szyb, jazda przez urokliwy las do Paproci, która skałada się z zaledwie paru domków - na pewno warto. Co prawda wykupując bilety w kasie dowiadujemy sie na wstępie, ze pociąg dzisiaj nie pojedzie, ale za 5 minut zebrało sie ponad 20 osób i pociąg ruszył.....ach ta nasz kolej - nic się nigdy nie opłaca !!!
Potem mamy czas na obejście całej stacyjki, na której można znaleźć jeszcze kilka starych wagonów i lokomotyw. W większości zamknięte, w większości zaniedbane, przerdzewiałe - można zrobic z tego cacuszko i faktycznie artakcje - na dzień dzisiejszy nie bardzo jest się czym zachwycac.
Tak czy inaczej - dzieciaki zadowolone, my wiemy, ze jeszcze tam chętnie wrócimy, ale na przejazd dłuższa trasą.