Geoblog.pl    BPE    Podróże    KGP - Korona Gór Polskich    Tarnica (Bieszczady) 1346 m n.p.m.

Tarnica (Bieszczady) 1346 m n.p.m.

Polska, Tarnica

Kolejny dzień pobytu w Bieszczadach honorujemy wspinaczką na najwyższy szczyt. Bieszczady już dnia poprzedniego oczarowały nas, ale i dzisiaj przekonujemy się, że tu gdziekolwiek by się nie ruszyć będzie pięknie :-))
O 9.45 jesteśmy już na parkingu u bram kolejnego szlaku, skąd niebieskim szlakiem udajemy się cały czas w górę. Szybko zdobywa się tu wysokość.......kroczek za kroczkiem , byle wyżej, byle wyjść z lasu i zobaczyć znowu te cudne panoramy :-)) 20 minut przed czasem oznaczonym na mapie jesteśmy już na przełęczy .....chwila przerwy i ruszamy zdobyć szczyt.
11.45 - Tarnica zdobyta !!!
Tłumek tu spory, choć szczyt jest tak ukształtowany, że pomieści dużo więcej ..........
Mamy jednak świadomość, że planowana jest dzisiaj burza, a chmury świadczą o tym dobitnie. Nie ma więc czasu na leniuchowanie, schodzimy do przełęczy, a potem wspinamy się jeszcze na Szeroki Wierch, aby spojrzeć na Tarnice z drugiej strony.........ach, chciałoby się pójść dalej, ale nie chcemy ryzykować - Tarnica to szczyt który przyciąga najwięcej piorunów (dwa dni później ginie tu zresztą z tego powodu człowiek ........wcale mnie to nie dziwi, bo głupota ludzka nie zna granic......kiedy jesteśmy już w dolnej partii lasu grzmi już na dobre, ale nie mały tłum drze dopiero do góry ..........!!!!!!!)

My bezpiecznie schodzimy do samochodu ........ w drodze powrotnej łapie nas ulewa, ale już nam nie straszna :-)))

mamaMa - 2014-07-20 11:18
Wyprawa na Tarnice zajmowała cały dzień i upajała widokami - to pamiętam, ale tego krzyża już nie - od kiedy on tam stoi?
Zdjęcie Eryka z nim - idealnie zgrane:-)

Eugene
Eugene - 2014-07-20 12:13
Mieliście szczęście z tą burzą, trzy dni po waszym zdobyciu Tarnicy zginał tam turysta rażony piorunem.

zula - 2014-07-20 12:30
Źródło Wikipedia "...Na głównej kulminacji znajduje się punkt geodezyjny i żelazny krzyż ustawiony w 1987 r.[1], upamiętniający – wraz z wmurowaną tablicą – pobyt ks. Karola Wojtyły 5 sierpnia 1953.
Obecny krzyż postawiono w roku 2000, gdyż poprzedni uległ zniszczeniu."...

marianka - 2014-07-20 16:04
Ooo, Tarnica, jedna z moich ulubionych gór;)

BoRa
BoRa - 2014-07-30 21:57
Zdjęcia piękne, ale na zdjęcie Eryka (to z krzyżem) patrzyłam najdłużej - niesamowite!

BoRa - 2014-07-30 22:01
Czternaście szczytów zdobytych - czyli połowinki!