Geoblog.pl    BPE    Podróże    2014 - Szwecja    Prawdziwy Skansen

Prawdziwy Skansen

Szwecja
Szwecja, Sztokholm

Prawdziwy, bo jak się okazuje to ten był pierwszy i ma zastrzeżoną nazwę. Tak na prawdę to jedyny skansen na świecie, bo o pozostałych tak już mówić nie można.
Spędzamy tu kilka godzin przechodząc niemalże wszystkie alejki , pogoda się psuje, co chwila wyciągamy i chowamy parasole, robi się tez coraz zimniej..........
Nie jest to sezon więc większość obiektów stoi zamknięta, ale może to i dobrze, bo zeszłoby nam dużo więcej czasu.
Za to jest coś, czego nie ma na pewno w żadnym tego typu muzeum: jest zupełnie nie "mini" zoo, bo zwierzaków jest tu całkiem sporo: są żubry, rysie, wilki, misie brunatne ( w ilości około 10 sztuk.......ciężko je było naliczyć) i mnóstwo innych zwierzaków. Dzieciaki są więc zachwycone i gonią z miejsca na miejsce. do pełni szczęścia brakuje tylko słońca, które rozświetliłoby piękną jesienna aurę.

Reasumując: miejsce jest warte wizyty, ale jak wspólnie doszliśmy do wniosku - skansen w Sączu jest ładniejszy ;-)

Eugene
Eugene - 2014-10-26 11:10
Piękny ten Sztokholmski skansen, tego akurat nie zwiedzałem ale polecam skansen w Oslo też piękny.

BPE - 2014-10-26 13:01
Byliśmy, ale ciekawszy jest ten powyżej Lillehammer - Maichaugen

stock
stock - 2014-10-26 19:43
Kiedy zwiedzałem skansen w Sztokholmie, byłem zachwycony. Potem byłem jeszcze w Oslo, gdzie skansen nie ustępuje sztokholmskiemu, ale podobało mi się mniej. Kolejny raz raczej bym do takiego przybytku w Skandynawii nie zaszedł, chyba że z dzieckiem, bo dla dzieci jest tam akurat masa rozrywek :-)

BoRa
BoRa - 2014-10-27 21:01
misiaki - słodziaki

pamar
pamar - 2014-11-07 10:20
Ile jesienna pogoda dodała uroku temu miejscu. Szkoda, że budynki były zamknięte, bo czytałam, że można kupić bułeczki w domu piekarza :)
Niedźwiadki są cudne

marianka - 2014-11-16 11:08
Moje ulubione sztokholmskie miejsce;)

mamaMa - 2014-11-29 19:31
O, jakie różne zdania, a mnie zauroczyła pewna modelka w kratowanej mini;-)