Geoblog.pl    BPE    Podróże    SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI    Walcownia Cynku w Katowicach

Walcownia Cynku w Katowicach

Polska, Katowice

Kolejne miejsce, którego do tej pory nie było na naszym szlaku to walcownia Cynku.
To niesamowite miejsce, bo czynne było do 1992 roku - 100-letnie maszyny praktycznie są w takim stanie, że pewnie dało by się je na nowo uruchomić . Po zamknięciu co prawda cześć rzeczy rozkradziono, sporo zniszczono, ale dzięki zaciekłości pewnej grupy ludzi udało się resztę ocalić (dyżurowali tu nawet nocami) . Teraz obiekt jest w rękach prywatnych i powoli wraca do swojej świetności - wymieniono np. wszystkie okna.

Oprócz samego zwiedzania z przewodnikami Dodatkowa atrakcją podczas Industriady była wystawa PRL-owskich pamiątek oraz projekcja filmu z czasów kiedy fabryka jeszcze działała.

marianka - 2016-06-15 22:45
Już sama nazwa tego miejsca 'walcownia cynku' brzmi intrygująco :)

pamar
pamar - 2016-06-16 22:31
Myślę, że spodobałoby się Wam w warszawskich Filtrach, tylko tam trudno się załapać na zwiedzanie, bo zakład nadal pracuje, ale jakbyście kiedyś trafili na jakiś dzień otwarty to idźcie koniecznie! Spodoba się Wam :)

Eugene
Eugene - 2016-07-12 14:40
Atrakcji w tej starej walcownie nie brakuje, ale mnie zaintrygowało hasło z czasów PZPR.