Geoblog.pl    BPE    Podróże    2016 - Armenia, Gruzja, Azerbejdżan    Monastyr Gerhard w Wąwozie Azat

Monastyr Gerhard w Wąwozie Azat

Armenia
Armenia, Geghard

Kiedy planowałam nasz wyjazd do Armenii przeczytałam w przewodniku " Armenia szczyci się dziesiątkami klasztorów, ale jeśli ktoś chce zobaczyć tylko kilka z nich - powinien na tej liście umieścić Gerhard" ......
no to umieściłam.
To ostatni punkt programu przed odpoczynkiem po nieprzespanej nocy, ale faktycznie miejsce niezwykłe i tak malownicze, ze nawet na "nieprzytomno" robi ogromne wrażenie. Klasztor wciśnięty jest między skały i znajduje się na końcu świata (tu kończy się droga)

Nazwa klasztoru wywodzi się od Włóczni Przeznaczenia, którą rzymski legionista Kasjusz przebił ciało Chrystusa na krzyżu .
Przez lata jej grot był tu przechowywany jako relikwia. Klasztor powstał w IV w. ,a pierwsze kościoły zostały wykute w jaskiniach.
Tu zbierali się na modlitwy pierwsi chrześcijanie .............. Wielokrotnie burzony i plądrowany, w XIII stał się celem pielgrzymek , bo przechowywano tu fragmentu arki Noego i opisaną wcześniej włócznię . obecnie wpisany jest na listę UNESCO.

Myślę, że tyle informacji wystarczy, aby poczuć jak niezwykle to miejsce ...........i poczuć jego magię

wiza do Armenii
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Armenii. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Armenii, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.