Geoblog.pl    BPE    Podróże    2016 - Armenia, Gruzja, Azerbejdżan    Aragat - sanktuarium natury

Aragat - sanktuarium natury

Armenia
Armenia, Aragat

Z żalem opuszczamy fortecę popijając jeszcze przed opuszczeniem tego miejsca kawkę w "polnej" kawiarni (gdzie filiżanki myje się w wiadrze, a wszystko jest sklecone tymczasowo..........)

Podjazd do stawu pod najwyższym szczytem Armenii świtał mi w głowie (nie śmiałam jednak o tym marzyć, po tym jak zobaczyłam jak wyglądają drogi) ............ skoro w opisach (wcześniej czytanych) droga była przedstawiana jako koszmarna , bałam się nawet wspominać mężowi, że ma nią pojechać .........
ale.......... z głupia fant pokazałam drogowskaz ze skrętem w kierunku hotelu - skoro jest hotel, to jedźmy tam - będzie inny , może jeszcze ciekawszy widok .
Nie kojarzyłam faktów, ze hotel znajduje się dokładnie nad tym stawem - na wysokości 3200m n.p.m.

I tak pniemy się w górę: 2500.....2600.....2700................3200 !
Jest - cudowny ośnieżony Aragat nad jeziorkiem , obok hotel..............

I tu od razu pojawia się żal - gdybyśmy wiedzieli, ze podjazd będzie tak prosty - zaplanowalibyśmy wejście na szczyt ( i zupełnie inaczej dzisiejszy dzień ) ......... aj - z drugiej strony nie zobaczylibyśmy tylu wspaniałych miejsc ...........
Tak czy inaczej dzisiaj nie możemy zdobyć szczytu z dwóch powodów:
1. jesteśmy ubrani tak jak stoimy ; krótkie spodenki i krótkie rękawki .......... wyżej to już strój nie do zaakceptowania
2. po drugie godzina już późna, a o 19 musimy oddać auto, a wcześniej dorwać jeszcze jakąś myjnie .........

Okrążamy więc sobie jeziorku upajając się widokami .......... to nam na razie do szczęścia wystarczy .......

wiza do Armenii
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Armenii. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Armenii, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.