Geoblog.pl    BPE    Podróże    2016 - Armenia, Gruzja, Azerbejdżan    Twierdza Ananuri nad turkusowymi wodami Jeziora Zhinvali

Twierdza Ananuri nad turkusowymi wodami Jeziora Zhinvali

Gruzja
Gruzja, Ananuri

Obowiązkowy przystanek jest już zaledwie godzinę drogi od Tibilisi.
Tu nad turkusowymi wodami Jeziora (albo raczej zbiornika wodnego ) Zhinvali odnajdziemy najważniejszy i najpiękniej położony zabytek Drogi Wojennej.

" Twierdza ta, zbudowana na przełomie XVI i XVII w. odgrywała istotną rolę blokując ruchy obcych wojsk. W doskonałym stanie zachowały się jej potężne kamienne mury z wieżami, basztami i bramą. Najwyższa z wież ma nazwę Sheupovari – „Niezwyciężona”. Dominantę tego kompleksu architektonicznego stanowi również dzwonnica, a przede wszystkim bazylika Sioni – p.w. Zaśnięcia Maryi Panny i Chrystusa. Ma piękny, wysoki fronton z ozdobnym, wykutym w kamieniu ogromnym krzyżem oraz drzewami życia, leżącymi lwami i postaciami dwu kobiet po jego bokach.

Wewnątrz światyni jest sporo starych fresków, a także znacznie od nich młodszy ikonostas i sprzęty liturgiczne, lichtarze itp. Zarówno z wieży Niezwyciężonej, jak i z murów twierdzy roztacza się piękna panorama gór, zbiornika wodnego Zhinvali oraz rzeki Aragwi..."

I tak połączenie piaskowych murów, czerwieni dachów na tle turkusowych wód i zieleni górskich lasów stanowi niezwykle malowniczy krajobraz . Obraz mówi więcej niż 1000 słów więc zapraszam do galerii tego miejsca .

marianka - 2016-10-05 16:26
O, tej wizyty też Wam zazdroszczę! Gdy my tam byliśmy, to ze względu na krótkie spodenki u dziewczyn, nie pozwolono nam wejść do środka. Tylko chłopaki mogły zwiedzić twierdzę.

BPE - 2016-10-05 16:48
a to ciekawe - też miałam krótkie spodenki i bez problemu weszłam

zula - 2016-10-06 06:54
...ależ widoki!

migot
migot - 2016-10-06 13:56
Też mi się własnie wydaje, że mieliśmy krótkie spodnie lub bluzki na ramiączkach i nie było problemu... Może zrobili się bardziej tolerancyjni (lub chętni zarobku) z czasem ;)

mamaMa - 2016-10-06 21:02
Pieknie!

stock
stock - 2016-10-12 20:45
Pogoda ciągle dopisywała jak widzę. Dobrze, bo Ananuri to jedno z ładniejszych miejsc w Gruzji.

lennonkowo
lennonkowo - 2017-03-29 13:28
wspaniale, jeżdziliscie samochodem czy stopem? czy transportem publicznym?

BPE - 2017-03-29 15:23
2 samochodami ....było nas 10 osób :-)