Geoblog.pl    BPE    Podróże    2016 - Czechy (Praga)    Most Legii, wyspy na Wełtawie i Tańczący Dom

Most Legii, wyspy na Wełtawie i Tańczący Dom

Czechy
Czechy, Praga

Po obfitym śniadanku ruszamy na podbój miasta . Na planowanie trasy zwiedzania zdałam się tym razem na przyjaciół, ale sama również zaznaczyłam sobie kilka miejsc, które koniecznie chciałabym odwiedzić.

Pierwsze kroki kierujemy na wschód, przechodzimy przez Most Legii, potem schodzimy na 2 kolejne wyspy na Wełtawie ( jedną bardzo zieloną z parkiem, druga z Pałacem Zofin ), aby dojść wzdłuż nabrzeża do słynnego Tańczącego Domu.
Zbudowany w 1996r. budynek miał przypominać kształtem sylwetkę tańczącej pary Freda Astaire i Ginger Rogers.
Zaprojektowany przez parę architektów: Vlado Milunića i Franka Gehry'ego awangardowy budynek miała początkowo stanąć w warszawie, ale władze stolicy nie zaakceptowały śmiałych, dekonstruktywistycznych wizji architekta.

I tak Praga zyskała ciekawy budynek, który przyciąga turystów, a Warszawa obeszła się ze smakiem......

Pamar
Pamar - 2017-02-01 08:56
a w Warszawie stoi bardzo podobny budynek, tylko mniej tańczący, ciekawe czy nie przerobili tego projektu na jakiś bardziej "zrównoważony" :)

BPE - 2017-02-01 08:59
A...tego nie kojarzę ......

antekwpodrozy
antekwpodrozy - 2017-02-01 10:02
Pewnie chodzi o złote tarasy :-)

ap
ap - 2017-02-02 10:44
ą ja cały czas byłem przekonany, że budynek miał stanąć w Łodzi; polecam ksiązkę M. Szczygła

mamaMa - 2017-02-03 18:03
Az trudno uwierzyc, ze Warszawa sie nie zgodzila...
Tak kolorowo i jasno na zdjeciach, prawie niewiarygodne na poczatku lutego, ze tak moze wygladac swiat;-)