Geoblog.pl    BPE    Podróże    2016 - Czechy (Praga)    Petrin - praska wieża Eifla

Petrin - praska wieża Eifla

Czechy
Czechy, Praga

Wczoraj była wschodnia część miasta, dzisiaj czas na zachód.
Zaczynamy od pomnika ofiar komunizmu ...... to bardzo ciekawy zestaw rzeźb ludzi schodzących ze schodów, którzy im wyżej - tym coraz bardziej są niekompletni ....jakby znikali ....

Kawałek dalej jest dolna stacja kolejki, która wywiezie nas na samą górę - można by się pokusić o wyjście, ale upał jest dalej nieziemski ...........Koszt wjazdu to cena biletu komunikacji publicznej, czyli około 5zł.......... więc nie warto się męczyć.....

Petrin to zielone wzgórze na którym znajdziemy :

- piękne ogrody
- Štefánik Obsewatorim astronomiczne
- Katedra św. Wawrzyńca - piękną i kolorową
- stuletnia wieża przypominająca wieżę Eifla o wysokości około 60m. Powstała w 1891r. z tej samej okazji, co Vystaviste. Na jej szczyt prowadzą kręte schody (299 stopni). Wstęp jest płatny 120 koron (około 19zł). Z góry jest przepiękny widok na całe miasto.
- labirynt luster
- Stadion Strahov - największy stadion piłkarski i drugi co do wielkości obiekt sportowy świata
- mnóstwo ciekawych pomników

genek
genek - 2017-02-02 09:25
Jak będę w Pradze to muszę ten stadion zobaczyć - faktycznie jest niezły - pojemność 240 tysi. Na murawie jest 8 pełnowymiarowych boisk piłkarskich - można więc oglądać 8 meczy naraz :) Tylko nikt nie chce na nim grać..... no może poza Rolling Stones :)). Circus Maximus w Rzymie miał podobno pojemność trybun 250 tysi , a obecnie najwiekszy obiekt sportowy świata tor wyścigowy w Indianapolis ma pojemność 400 tysi.

BPE - 2017-02-02 09:58
z daleka na taki wielki nie wyglądał - widać to dobrze jak się spojrzy z góry

marianka - 2017-02-02 22:35
O, Petrin to chyba moja ulubiona część Pragi!

Pamar
Pamar - 2017-02-03 15:29
Do dziś żałuję, że nie weszliśmy do Labiryntu luster. ciekawe jakie wrażenia są w środku

mamaMa - 2017-02-03 18:14
Lubie to miejsce, mam wesole wspomnienia, pewien policjant uprzejmnie o 6 rano poprosil o przewiezienie busika w inne miejsce i dokonczenie snu, ktory po absyncie byl gleboki i relaksujacy;-)