Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Litwa, Łotwa    Jurmała - dzielnica Majori
2017

Jurmała - dzielnica Majori

Łotwa
Łotwa, Jurmala

ULICA JOMAS IELA
To najpopularniejsza ulica miasta - tradycyjny deptak, który skupia wszystkich turystów , przyciąga ciekawymi budynkami z początku ubiegłego wieku, sklepikami i kawiarenkami ........

Deptak zaczyna się malutkim parkiem Horna dārzs, a kończy ogromnym : zintaru mežaparks.

Ten drugi to istną baza rozrywki i relaksu: mamy tu tory rolkarskie, kawiarenki, mostki, kładki, place zabaw, boiska, ogromny park linowy (Tarzan) i przede wszystkim ciekawą ażurowa wieżę widokową, która prowadzi powyżej koron drzew i widać stąd niemal całą stolice .............Całość usytułowana w lesie, idealnie wkomponowana w stary drzewostan .........piękne i urokliwe miejsce....

Jeszcze przed parkiem natkniemy się na plac budowy - tu odbudowywana jest zniszczona przez Sowietów przepiękna cerkiew - na zdjęciu wizualizacja tego co ma tu stanąć ......... będzie to istna perełka w takim miejscu !