Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Litwa, Łotwa    Katedra Dome i Muzeum Historii Rygi i Nawigacji
2017

Katedra Dome i Muzeum Historii Rygi i Nawigacji

Łotwa
Łotwa, Ryga

KATEDRA DOME (Rīgas Doms)
protestancka katedra w Rydze Została zbudowana około 1211 . Obecnie pozostaje największą średniowieczną świątynią krajów bałtyckich. Wieża katedry ma obecnie 90 MmW katedrze po bitwie pod Kircholmem na rozkaz hetmana Chodkiewicza pochowany został wódz szwedzki Anders Lennartsson. Wewnątrz znajdują się ogromne organy przedsiębiorstwa E. F. Walckera z 6768 piszczałkami o trakturze mechanicznej, datowane na lata 1883–1884.

MUZEUM HISTORII RYGI I NAWIGACJI
Na terenie Vecriga, w obrębie kompleksu katedralnego znajduje się najstarsze łotewskie muzeum – Muzeum Historii Rygi i Nawigacji. W swojej kolekcji posiada ono ponad pół miliona eksponatów. Ekspozycja ryskiego muzeum historycznego ukazuje historię długą, trudną i niezwykle mocno związaną z naszym państwem. Muzeum powstało w 1773 roku i mieści się we wschodnim skrzydle ryskiego kompleksu katedralnego. W miejscu tym znajduje się prawie od początku swojego istnienia (1791 rok). Muzealna ekspozycja ma tradycyjny charakter i idealnie wtapia się w zabytkowe wnętrze. Wystawa przygotowana została w języku łotewskim i angielskim. W każdej sali poza krótkim opisem pod zabytkiem znajdziemy też foldery ze szczegółowymi informacjami.

Ponieważ szkoda mi było kilku euro na pozwolenie na robienie zdjęć w środku , dla zainteresowanych :