Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Tatry Polskie    SZLAK III : Kiry → Dolina Kościeliska → Smreczyński Staw → Schronisko na Hali Ornak → Jaskinia Raptawicka → Kiry
2017

Polska, Smreczyński Staw

W I Dzień Świąt świeci cudowne słońce, każdy z rodziny ma inny pomysł na ten dzień : my chcemy iść w góry, część tylko na spacer, większość jedzie na narty……. próbujemy więc to jakoś poskładać, aby każdy był zadowolony. Z drugiej strony mamy zasadę – każdy robi co chce i nikt nikogo nie ogranicza . Nasze dziecię odmówiło wczoraj wyjazdu na Pasterkę, wędruje więc do kościółka dzisiaj, potem jeszcze musi wrócić do pensjonatu się przebrać. Umawiamy się więc, że sam wędruje do schroniska, po drodze mija i jak chce zostaje z babcią i ciocią lub wędruje do schroniska i czeka na nas. My w międzyczasie skoczymy do Smreczyńskiego Stawu, zbierzemy go w drodze powrotnej i pójdziemy do jednej z obiecanych wcześniej jaskiń. Na szlaku są setki ludzi, jesteśmy więc o niego spokojni.
Dolina Kościeliska jest cała oblodzona, kto nie ma przynajmniej małych raczków – tańczy na lodzie i wywija orły ……. My na szczęście mamy – droga więc upływa ekspresowo.
Aura faktycznie dzisiaj cudowna …….

Po wizycie nad Smreczynskim Stawem idziemy po Eryka do schroniska i dalej już razem w drogę powrotną. Kawałek dalej już wyłącznie w rodzinnym składzie odbijamy w lewo na szlak do Jaskini Raptawickiej. To najbardziej dostępna w sensie czasowym jaskinia, a przy tym najbardziej ciekawa – dojście bowiem to ciągnące się łańcuchy, całkiem niezła wspinaczka, a na koniec jeszcze długa drabina zejściowa – dziecię na początku bluźniące na pomysły dotyczące dzisiejszego dnia (jego ukochany kuzyn pojechał na narty, a on bez sprzętu, bo ten został w Sączu) szybko zmienia zdanie – jest ciekawy szlak, jest zabawa, to i nie jest nudno …….. no tak w wieku nastu lat adrenalina musi być !
Wracamy nieźle zmęczeni, za nami 22 km marszu, w tym mała wspinaczka …….. szybki prysznic i zasiadamy ze wszystkimi do obiadu .

................

MamaMa przypomniała mi w komentarzu ..... na okoliczność wyjazdu w Tatry wykonałam własnoręcznie bluzę z aplikacją górską - na kolejne ( z ulubionym krajobrazem, widokiem, panoramą ) przyjmuje zamówienia .......