Geoblog.pl    BPE    Podróże    2018 - Izrael, Palestyna    Hajfa - krótkie spojrzenie na miasto
2018

Hajfa - krótkie spojrzenie na miasto

Izrael
Izrael, Hajfa

Do Hajfy docieramy już niestety po zmroku, niestety mój plan, aby obejrzeć choć kawałek ogrodów musiałam odłożyć na nieznaną nikomu przyszłość. Ogrody zastaliśmy zamknięte na 4 spusty.
Zresztą zwiedzanie z anglojęzycznym przewodnikiem odbywa się o godzinie 12.00, co oznaczało również brak możliwości zajrzenia tu z rana, bo plany na kolejny dzień jak zawsze przeogromne........
Obeszliśmy się więc ze smakiem podziwiając ten obiekt z listy Unesco zza płota.

Nieźle zmęczeni ( od 1 w nocy na nogach ) meldujemy się w małym apartamencie w centrum i idziemy na ulicę Ben Guriona , gdzie tętni całe życie miasta i zgromadzona jest największa ilość knajpek. Czas w końcu na małe co nieco.
Siadamy w jednej z knajpek przy pięknej choince bożonarodzeniowej, zjadamy ogromne porcje (niestety niczego lokalnego) i idziemy obejrzeć przynajmniej fragment miasta.

Cała ulica jest przepięknie podświetlona tysiącami świateł, a na rondzie stoi choinka ozdobiona symbolami wszystkich najważniejszych religii świata - to prawdziwa symbolika religii, która z Hajfą się kojarzy .
Szerzej o tym miejscu i o samej religii napisałam tutaj :

Zmęczeni padamy do łóżek, rano wczesna pobudka, szybki rzut oka na ogrody w dzień i ruszamy w dalszą drogę.