Geoblog.pl    BPE    Podróże    2018 - Izrael, Palestyna    Jezioro Galilejskie - Kafarnaum
2018

Jezioro Galilejskie - Kafarnaum

Izrael
Izrael, Kafarnaum

Prosto ze Wzgórz Golan docieramy nad Jezioro Galilejskie. To jedno z najważniejszych miejsc chrześcijaństwa - jesteśmy bardzo ciekawi jaka będzie konfrontacja naszej wizji biblijnej z rzeczywistością. Jesteśmy na depresji (dobrze że nie w depresji) - lustro wody waha się między 208, a 213m p.p.m.

Zaczynamy od zwiedzania Kafarnaum - czyli miasta Jezusa.
To miasto, w którym założył bazę swojego nauczania. W jego czasach miasto leżało na ważnym szlaku handlowym i pełniło funkcję posterunku między dwoma tetrarchiami. Pierwszymi uczniami Jezusa byli dwaj rybacy z Kafarnaum : Andrzej i Szymon Piotr, powołał tu też na apostołów Jakuba, Jana i celnika Mateusza.
Na terenie kompleksu znajdziemy ruiny dwóch starożytnych synagog oraz resztki prasy oliwnej. Bliżej brzegu jeziora znajduje się kościół z 1991r. rozłożony nad ruinami pozostałości po świątyni z Vw. – zbudowanego na miejscu domu św. Piotra.
Tuż przy Kafarnaum znajduje się ortodoksyjny grecki klasztor Dwunastu Apostołów. Wzniesiony w 1926 roku na miejscu dawnego bizantyjskiego gmachu . Jego szarą sylwetkę wieńczą czerwone kopuły (oglądamy je zza murów Kafarnaum )