Geoblog.pl    BPE    Podróże    2018 - Izrael, Palestyna    Betlejem - prawdziwa Palestyna
2018

Betlejem - prawdziwa Palestyna

Zachodni Brzeg Jordanu
Zachodni Brzeg Jordanu, Betlejem

Właściwie na terenie Palestyny byliśmy już wiele razy, ale granice są tu tak nieoczywiste, że tak na prawdę i bez wątpliwości możemy uznać - teraz faktycznie jesteśmy na terenie innego kraju ....... Nie jesteśmy zresztą w kraju , który nazywa się Zachodni Brzeg Jordanu, a Palestyna (stanowi to całość ze Strefą Gazy) ....... strasznie to wszystko skomplikowane ........

szczegółowo opisałam Betlejem tutaj :

Kiedy planowałam cały wyjazd kompletnie nie skojarzyłam faktu, że nasze Święto Trzech Króli, to dla kościołów prawosławnych Wigilia Bożego Narodzenia . I tak do Bazyliki Narodzenia Pańskiego przybywają w tym dniu pielgrzymi 5 kościołów z całego świata.
To niestety oznacza tłumy i brak szans na dostanie się do Groty Narodzenia, ale trudno, ważne, ze byliśmy i atmosferę miasta poczuliśmy ....... miałam dziwne wrażenie jakby niewiele się tam zmieniło przez te 2000 lat