Geoblog.pl    BPE    Podróże    1996 - 2004 nasze wędrowanie    Słowacki Raj (jedna z wielu jednodniowych wypraw w to urokliwe miejsce)
1999

Słowacki Raj (jedna z wielu jednodniowych wypraw w to urokliwe miejsce)

Słowacja
Słowacja, Spišská Nová Ves

To jedno z wielu miejsc, w które wracamy często, trudno byłoby teraz zliczyć wszystkie te wycieczki.

SŁOWACKI RAJ:
DEDINKY (BIELE WODY) --> ZEJMARSKA ROKLINA --> TOMASZEWSKA BELA --> BIELY POTOK --> DOLINA HORNADU --> CINGOV

Bardzo wczesny wyjazd. Po kilku tygodniach z deszczem, tym razem na niebie ani jednej chmurki. Na początku tradycyjne zakupy Keżmarku - uroczym miasteczku, a potem to co najpiękniejsze - LODOWA JASKINIA. Jedna z najpiękniejszych - kraina jak z bajki o Królowej Śniegu. Wewnątrz jest 0 stopni, wszędzie lód niesamowicie uformowany. Potem wyjazd do Śłowackiego raju na właściwy szlak.
ZEJMARSKA ROKLINA - chyba jedna z najpiękniejszych. Drabinki metalowe, drewniane, kałki, łańcuchy, metalowe klamry. A wszystko to nad przepięknym wodospadem i potokiem. Roklina piękna lecz krótka. Potem przerwa na Tomaszeskiej Beli przy górnej stacji kolejki krzesełkowej, dalej spacerowy zielony szlak do Doliny Białego Potoku, a następnie Dolina Hornadu. Kolejne przejścia nad potokiem drewnianymi drabinkami. Punkt docelowy - Cingov
To już moja 4 wyprawa do Słowackiego Raju, Piotrka pierwsza. Każda inna, każda przynosząca inne emocje, inne wrażenia, bo każdy szlak jest inny.