Geoblog.pl    BPE    Podróże    2004 - 2009 małe rodzinne wędrowanie (0-5)    Ptaszkowa - Góra Jaworze - Bogusza

Ptaszkowa - Góra Jaworze - Bogusza

Polska, Jaworze

Całkowicie spontaniczny wyjazd, miał byc spacer w górkach, a wyszła całkiem niezła wycieczka (około 4 godzin). Rzucam hasło - a może by tak wieża wdokowa na górze Jaworze - tam jeszcze nie byliśmy, jest dość nowa, prowadzi na nią szlak z Ptaszkowej. Rodzinka się zgadza (chyba nie wiedzą co ich czeka). Swoją drogą, na mapie wygląda to jak rzut beretem. Wędrujemy od Ptaszkowej - końca nie widać . Na początku dośc ostre podejście, potem prawie cały czas po płaskim. Mijają 2 godziny, a wieży jak nie było tak nie ma. Jedyny problem stanowi to, ze poza jeżynami na krzakach nic ze sobą nie mamy, jakieś małe pudełoko tik-taków mobilizuje maluchy do aktywności, liczą szlaki i co 10 dostają po jednym:-)) szwagier w pewnym momencie poświęca się i wraca do Ptaszkowej po samochód - my będziemy schodzić najkrótszym szlakiem do Boguszy. Gdybyśmy mieli ze sobą jedzonko możnaby zaryzykować zejście spowrotem tą samą drogą. W końcu jest - wieża widokowana szczycie Jaworze - (szczyt zlokalizowany w północno - zachodniej części Beskidu Niskiego w grupie Gór Grybowskich)
Szczyt góry jest mocno zalesiony - wieża odsłania obłędny widok - warto było tu wejść !!!

Zejście okazuje się już mniej proste - szlak do Boguszy prowadzi niemal pionowo w dół - dobrze, że jest sucho, bo byłaby niezłą jazda po błotku :-)

Jacek
Jacek - 2011-02-10 13:05
Tak tak..bylem na Jaworzu..piękna sprawa.jeśli ten kto mieszka w okolicy a jeździ połazić po innych szlakach i górkach to nie wie co traci omijając min. to właśnie miejsce.. często jednak bywa tak ze ciągnie nas tam gdzie dalej, wyżej...wychodząc na Jaworze poczułem wszystkie mięśnie jak gdzie indziej w górach ale widok.......nieporównywalny z innymi..... dopiero wtedy człowiek docenia to co jest tak blisko,,,,, polecam to pasmo i ta górkę wszystkim tubylcom i przyjezdnym..

okoliczna :)
okoliczna :) - 2013-07-20 13:40
również serdecznie polecam tę górę... jesli pogoda dopisuje i jest przejrzyście, widoki sa naprawdę wspaniałe...zazwyczaj idę podejściem od Boguszy, ale jest ono dosyć strome, można wyjść na górę w średnim tempem w około pół godziny. pozdrawiam.

jj
jj - 2013-08-26 18:50
Byłem na Jaworzu ostatnio rowerkiem od strony Ptaszkowej - naprawdę super sprawa