Geoblog.pl    BPE    Podróże    2004 - 2009 małe rodzinne wędrowanie (0-5)    Łomnica Zdrój - Parchowatka

Łomnica Zdrój - Parchowatka

Polska, Parchowatka

Popołudniową porą umawiamy się z dziadkiem na spacer w góry - spacer okazuję się niezłą wyprawą wysokogórską (do pokonania kilkaset metrów w pionie) i to na dziko, bez szlaku, po łąkach, przedzieranie się przez lasy, wyryp nieziemski - maluch oczywiscie daje radę, ale wycieczka nie jest łatwa - tym bardziej, ze wybieramy się na nią z niewystarczająca ilościa jedzenia i picia. Dochodzimy do osady połozonej wysoko w górach - bez drogi dojazdowej - niesamowita odskocznia od rzeczywistości. Potem już w kierunku Parchowatki i dalej szlakiem w dół - szlak z Łabowskiej Hali. Mamy za to ogromny zbiór grzybów - same prawdziwki. Do domu wracamy już późnym wieczorem.

sylwek555
sylwek555 - 2009-10-12 20:19
Witam!
Chociaż wpis jest z ubiegłego roku, muszę dołożyć swoje "trzy grosze". Pani Blanka zwiedzała bliskie mi okolice. Otoż mieszkam w Łomnicy Zdroju, a dokładnie około 1,5 godziny drogi od Parchowatki. Nie jestem pewna, czy "osada położona wysoko w gorach, oderwana od rzeczywistości - to osiedle, w którym mieszkam. Chyba, że Pani miała na myśli kilka starych szop na samej Parchowatce ? Bynajmniej osiedla Króle, Zagąszcz, Zawierch itd. położone wysoko w górach nie są. Tym bardziej nie są oderwane od rzeczywistości, wiedzie się tutaj zwyczajne życie, korzystając z wszelkich technicznych nowinek. Dla mnie wysoko w grach jest np. Nepal. No coż, to co dla mnie zwyczajne i codzienne, dla niektórych bywa egzotyczne, chociaż by brak drogi dojazdowej. Niemniej jednak zapraszam Panią Blankę z rodzinką do siebie, na pyszny, górski(nie góralski ) poczęstunek, jeśli jeszcze kiedyś będą w naszych przepięknych okolicach :))

BPE - 2009-10-12 21:15
dziekuję za wpis do mojego bloga - miejsce gdzie doszliśmy było na prawdę wysoko bez drogi dojazdowej - trudno mi dokładnie okreslić gdzie - na mapie zaznaczone są w tym miejscu jakieś zabudowania, ale nie ma nazwy osady. My byliśmy bez mapy więc cięzko było na bieżąco coś sprawdzić. Ale to prawda - dla mnie życie z dala od cywilizacji jest nieprawdopodobne, bo nigdy nie próbowałam, ale nie ukrywam, ze marzyłabym o tym by choc na jakiś czas uciec tak blisko natury i nie ukrywam - zazdroszczę tym ludziom, choc wiem że łatwo nie jest zwłaszcza zimą .....

B.
B. - 2010-02-01 14:07
I mija kolejny rok ;) Właśnie wróciłąm z wycieczki na Parchowatkę. Przeczytałam na jednym z serwisów: "[..]Parchowatka jest zalesiona i nie przedstawia żadnych walorów widokowych. [..]" Nie wiem kto to napisał ale na 100% jego noga tam nie postała.

Zimowe krajobrazy z Łomnicy przez Parchowatkę do schroniska na Hali Łabowskiej zapierają dech. Trasa na 7 godzin w głębokim śniegu stosunkowo łatwa choć należy uważać na wodospady/lodospady - baaardzo śliskie i bolesne ;) Drewniane chatki jak podejrzewam leśników na samej Parchowatce to bardzo interesujące obiekty. Naprawdę warto!