Geoblog.pl    BPE    Podróże    2009 - Węgry    Jaskinie Baradla – bajkowy świat.

Jaskinie Baradla – bajkowy świat.

Węgry
Węgry, Aggtelek

Na koniec pobytu na Węgrzech postanawiamy jeszcze zajrzeć do najpiękniejszej w kraju jaskini.
Znajduje się ona 65km na północ od Miskolca tuż przy granicy ze Słowacją. Wejścia od strony węgierskiej znajdują się w miejscowościach Aggtelek i Josvafo. Można wejść na trasę 1 lub 2 godzinną, a po wcześniejszym uzgodnieniu na 5 lub 7 godzinną. Oczywiście ze względu na malucha i na to, że przed nami jeszcze długa droga decydujemy się na pierwszą wersję.
Jaskinia okazuje się być naprawdę warta zachodu – jest bajkowa, szalenie rozległa i z mnóstwem ciekawych nacieków. W połowie trasy jest sala koncertowa, z niesamowitą akustyką. Wysłuchujemy tu krótkiego koncertu wraz z pokazem świateł i wędrujemy dalej

Po wyjściu z jaskini idziemy sobie na małe co nieco, a potem jeszcze na szczyt skał pod którymi znajdują się jaskinie gdzie prowadzi nas szlak. Piękne miejsce – szkoda że tak gorąco.