Geoblog.pl    BPE    Podróże    2013 - Malezja, Singapur, przelotem w Dubaju    Pociągiem przez Malezję

Pociągiem przez Malezję

Malezja
Malezja, Tampin

No i siedzimy sobie wygodnie, nogi wyciągnięte, tylko klima troszkę za mocno podkręcona........
Za oknem rzeka graniczna ...... potwornie brudna i zaśmiecona.........po tych kilku dniach spędzonych w klinicznie czysty Singapurze - szokuje........ widoczki za oknem jak u nas w kraju.........tu jakaś waląca się rudera, tu jakieś chaszcze, tam jakieś miasteczko nie wyglądające zbyt powabnie........
A dla kontrastu - piękne, nowiutki i czyściutkie dworce kolejowe........
Właśnie budowana jest nowa linia kolejowa łącząca Kuala Lumpur z Singapurem - czas podróży przewidywany - 1,5h........dworce widać już na ta nowość przygotowane.......

Eryk zapoznaje się z Malajczykiem i ........ma najlepsza na świecie naukę - jego rówieśnik włada perfekt w 3 językach, nasze dziecię po tylu latach nauki ledwie coś zaczyna mówić po angielsku..........tak - żółta rasa - to mądra i pracowita rasa......., a biały człowiek to leniwy człowiek.........., może w końcu po tej podróży nasze dziecię zrozumie po co się tego uczy.....mam nadzieję :-)))

Jest już wieczór kiedy dojeżdżamy do Tampin, aby dostać się stąd do Melaki musimy znaleźć taksówkę, niestety trzeba do niej podrałować z tymi wszystkimi tobołami ze 2 kilometry.

Po godzinie jazdy w strasznych korkach docieramy do naszej kolejnej bazy.......tego dnia mamy już siłę i czas, aby skoczyć gdzieś coś przekąsić i rzucić się do łóżek w bardzo przyjemnym hoteliku.....choć kiedy go rezerwowaliśmy spodziewaliśmy się nory bez okien............

marianka - 2013-04-22 12:48
Trzymam kciuki za Erykową naukę angielskiego! Niewiele umiejętności otwiera tak wiele drzwi jak ta!

mirka66 - 2013-04-22 14:14
Jezyki to podstawa.U nas w Niemczech mieszkaja ludzie z calego swiata.Dzieci ucza sie na placu zabaw od siebie wzajemnie roznych jezykow.Moj Kuba np.: w domu mowi tylko po polsku,w szkole i na placu zabaw po niemiecku.Juz drugi rok uczy sie j.angielskiego i zna z podworka slowa po grecku,wlosku,rosyjsku a nawet turecku.To jest fajne.W szkole ucza sie dzieci jeszcze laciny,hiszpanskiego i francuskiego.Mam znajoma Polke,ktora wyszla za Turka.Ich syn ma 8 lat i mowi po polsku,turecku,niemiecku i teraz uczy sie angielskiego.A w nastepnych latach dojda jeszcze 2 jezyki,ktore sobie w szkole wybierze sam.

BPE - 2013-04-22 14:22
W Polsce edukacja zeszła teraz na psy, dzieciak, który uczył się języka przez 7 lat, nudzi się na lekcja w związku z czym nie ma szans na rozwój i nauczenie się czegokolwiek, pilnujemy, żeby jego edukacja szła do przodu przez dodatkowy kurs, ale w tej chwili dzieciaki są nastawione anty do nauki.......myslę,z ę gdyby chodził do jakiejś międzynarodowej szkłoy to by tylko na tym zystkał, ale tu nie ma na to szans...

BoRa
BoRa - 2013-04-23 22:20
Spokojnie Blanko, dzieci w tym wieku wstydzą się mówić w obcym języku. Dodatkowe zajęcia z j. angielskiego w zupełności wystarczą, oczywiście nie samo chodzenie - ale mam na myśli naukę.
A jak trochę podrośnie sam zrozumie, dlaczego i do czego potrzebny jest obcy język. Cierpliwości, jeszcze Cię zaskoczy :-) i to całkiem niedługo.

zula - 2013-04-24 11:27
Podoba mi się ta forma Waszego podróżowania- pociąg daje możliwości wiele ...zobaczyć jakie są wagony,jaka czystość ...można spotkać ludzi i porozmawiać . Śliczne zdjęcia !.
Jako "stary kolejarz" oceniam na 5 i gdy już znaję się tam kiedyś :))) także wybiorę kolej zamiast autobusu czy samolotu !
Eryk poznaje świat a to pierwsza furtka do poznania języków . Ważne aby myślał w danej chwili co do niego mówią i ich rozumiał !( nawet gdy nie zna języka - to także wielka umiejętność i dar ! )

BPE - 2013-04-24 11:34
Po Malezji i Singapurze podróżowaliśmy chyba wszystkimi środkami transportu: metro, monorail, pociąg podmiejski ekspresowy, pociąg długodystansowy pamietający czasy kolonialne, autobus miejski i autobus dalekobieżny, samochód, łódka w dżungli, kolejka krzesełkowa, no i oczywiście samolot na trasie długiej i samolot tanich linii.......czy coś pominęłam ?

zula - 2013-04-24 12:43
...windą !!!!!!!!- która przeniosła Was prosto pod niebo :)

BPE - 2013-04-24 13:08
windy do nieba też były ........ha,ha,ha.....

a... już wiem - helikoptera nie było !!!

genek
genek - 2013-04-24 14:37
po malezji szczegolnie po melakce fajnie jezdzi sie beciakiem