Geoblog.pl    BPE    Podróże    KGP - Korona Gór Polskich    Rudawiec (Góry Bialskie) 1105m n.p.m.

Rudawiec (Góry Bialskie) 1105m n.p.m.

Polska, Rudawiec

Rano wyruszamy samochodem do Bielic - droga prowadzi pod sam szlaban i początek szlaku zielonego na 2 szczyty z korony - dzisiaj przyszedł czas na Rudawiec - najwyższy szczyt Gór Bialskich.
9.15 ruszamy na podbój tej nieznanej nam góry w nieznanych świecie. Początkowo szlak wiedzie drogą, mijamy łąki, stawy (pięknie zagospodarowane). Po jakichś 15 minutach szlak odbija jednak ostro w górę - od tej pory już łatwo nie będzie, ale za to wreszcie zdobywamy wysokość.
Prawdziwa nagroda czeka na nas wyżej - tu dochodzimy do granicy rezerwatu : Puszcza Śnieżnej Białki - do samego szczytu szlak wiedzie wąską ścieżką - ledwo widoczną przez ten właśnie rezerwat. Matko- jak tu pięknie, jak dziko, zieleń aż kipi, a las sprawia wrażenie nienaruszonego nigdy ręką człowieka...........na całej trasie nie spotykamy tez żywej duszy, dopiero na szczycie docierają do nas kolejni zdobywcy, ale jest wspaniale......nic nie zakłóca odgłosów natury, można się nacieszyć tą bliskością wszystkimi zmysłami............

11.15 stajemy na szczycie. Jest on co prawda zarośnięty, ale kiedy przedrzemy się przez wielkie krzewy borówek można dostrzec piękna panoramę na masyw Śnieżnika.

W drodze powrotnej już jest odpoczynek - droga wiedzie najpierw prawie płasko, potem ostro w dół, ale nie jest zbyt męcząca.

zula - 2013-08-02 16:06
Gratuluję kolejnego szczytu - śliczne zdjęcia ...takie lipcowe!

BPE - 2013-08-02 16:41
zdjęcia i tak nie oddadzą tego co oczy widziały, a szlak jest na prawdę cudowny !!!!!

BoRa
BoRa - 2013-08-02 20:01
Pięknie, pięknie! Cieszę się, bo właśnie zrobiłam sobie postanowienie, że muszę ten szczyt zdobyć.
Wy 2 godzinki, to my dajmy na to w 3, damy radę! A widoki cudne.

irena2005n
irena2005n - 2013-08-05 10:52
piękna okolica...i tylko szkoda, że mnie tam nie ma...

marianka - 2013-08-06 23:47
Jakoś ta część gór Polski była dla mnie bardzo odległa i, w wyobrażeniach, 'industrialna'. A tu proszę, taka perełka!

mirka66 - 2013-09-12 20:21
Cudowny las..Zdjecie z huba jest rewelacyjne.

BPE - 2013-09-13 09:54
tam nie ma nic industrialnego - jest tylko natura, taka prawdziwa - dzika.......nigdzie indziej szlak nie prowadzi przez środek rezerwatu :-)))