Geoblog.pl    BPE    Podróże    2015 - Islandia    Neskaupstaður - poszukiwanie wodospadu

Neskaupstaður - poszukiwanie wodospadu

Islandia
Islandia, Neskaupstaður

Meldujemy się w naszym dzisiejszym domku, zjadamy liofilizatory (znowu nie ma gdzie ugotować) ......... i zastanawiamy się co dalej z dniem, który jeszcze się nie kończy. Mapa i przewodnik w rękę - przez góry prowadzi droga do kolejnego miasteczka (największego zresztą na fiordach wschodnich - całe 1400 mieszkańców) . Po drodze mam być wodospad, a na miejscu tez może się coś ciekawego znajdzie.......
Eryk odmawia wyjazdu - zostaje w domku, my ruszamy sami na drugą stronę gór. To nie był najlepszy pomysł, takiej ściany wody nie widziałam od lat ......... droga jest niesamowita, kręta, przepaścista, wszędzie leży mnóstwo śniegu. O znalezieniu wodospadu nie mam mowy - widoczność na 10m........ do tego i tak nie dałoby się wyjść z samochodu. Dojazd znacznie ułatwiło wybudowanie tunelu w 1977 roku, ale nie wyobrażam sobie jak droga biegła wcześniej i jakim cudem ktoś tu się w ogóle osiedlił.......

W Neskaupstaður nie wysiadamy z samochodu ........ leje bez przerwy........robimy tylko szybki objazd tam i z powrotem i wracamy do naszego syna......

zula - 2015-09-18 15:07
Ciekawi mnie jak radziliście sobie z wyżywieniem, piszesz Blanko ,że jecie liofilizatory- proszę napisz coś o tym,
pozdrawiam

BPE - 2015-09-18 16:05
Kupiliśmy liofilizatory na jakieś 7-8 obiadów (już nawet nie pamiętam.....) , 3 razy gotowaliśmy z produktów zakupionych w markecie, pozostałe posiłki w knajpkach lokalnych . Śniadania mieliśmy wypasione (w cenie noclegów).........generalnie schudliśmy, ale mały przybrał na wadze więc bilans ok :-)

zula - 2015-09-18 17:37
dzięki,
Nie bardzo wiedziałam jak wygląda to "wysuszone" jedzenie poszukałam- polecam ciekawy artykuł.
Oj zmuszasz do myślenia -i dopowiem to bardzo dobrze! ;-)