Geoblog.pl    BPE    Podróże    2015 - Islandia    Stolica - muzeum sag i penisów

Stolica - muzeum sag i penisów

Islandia
Islandia, Rejkiawik

Po południu wracamy do stolicy, zanim jednak oddamy auto, chcemy obejrzeć kilka muzeów. Jest ich tu sporo do wyboru więc wybór pada na to najciekawsze (najwyżej oceniane przez turystów): muzeum sag. Tu w bardzo ciekawy sposób przedstawiona jest cała historia kolejnych osadników i ich potomków - ważnych dla historii wyspy - scenki rodzajowe z figurami woskowymi oraz ciekawy opis na tablicach i do wysłuchania w słuchawkach prowadzą nas przez kolejne pokolenia.
Eryk dowiaduje się, że jego imiennik - Eryk Rudy - wsławił się tu jako najgorszy osobnik .........cóż (imię brałam od tego świętego)...
Dla zainteresowanych polecam stronę tego muzeum - tu obejrzycie zdjęcia, których mnie się nie udało zrobić:

Kolejny punkt programu to muzeum penisów - nie przejęzyczyłam się .......jest tu największa na świecie kolekcja penisów prawie wszystkich ssaków świata - od największego - kaszalota, do najmniejszego - chomika .
Eryk zachwycony - będzie się czym pochwalić przed kumplami (dziewczynki pewnie bym tu nie zabrała)......
Stronka muzeum : http://www.phallus.is/

Pozostałe muzea sobie darujemy (w każdym zostawia się tu majątek).....

Oddajemy samochód i dalej już na piechotkę robimy sobie ostatni spacer po mieście ....... główny deptak ma tu pięknie wymalowaną tęczę - wczoraj szła tędy parada równości (mają na tym punkcie hopla) ...........dobrze, ze nas tu wczoraj nie było ;-)
Zjadamy ostatni pyszny obiadek w tej samej knajpce co poprzednio, a na koniec idziemy się schować do budynku filharmonii, bo tylko tu można do woli siedzieć sobie w ciepełku .......