Geoblog.pl    BPE    Podróże    2015 - Portugalia    Dzielnica Chiado

Dzielnica Chiado

Portugal
Portugal, Lizbona Chiado

10 rano ........ na spokojnie wędrujemy sobie z Erykiem do stacji metra, po wielkich bojach kupujemy w końcu bilety.
Automaty nie przyjmowały banknotów 50 euro, nikt wokół nie chciał rozmienić, pani w kasie stwierdziła, ze ona nie jest od sprzedawania biletów (to ciekawe od czego) ......... dopiero udało się je kupić w sklepiku u pana z elektroniką - dziwne, ale prawdziwe........ot - cała Portugalia.......

Jedziemy sobie już na spokojnie do stacji Restauradores, a stamtąd wzdłuż (bo znowu kolejka odstraszała) kolejnej zabytkowej windy (tym razem przypominającej tramwaj) do punktu widokowego Miradouro de São Pedro de Alcântara.

Plan był taki aby przejść jeszcze i dokładnie obejrzeć ta nieznaną nam jeszcze dzielnicę, ale chwilę później mam telefon od męża, że skończył spotkania i może do nas dołączyć. Szybko wiec zmieniam plany i wędrujemy w kierunku wybrzeża, aby dalej tramwajem (w którym udało nam się spotkać) dojechać do jeszcze jednej atrakcji stolicy - dzielnicy Belem.

Dzielnica Chiado jest wiec zaliczona prawie biegiem, ale nie darujemy sobie wstępów do każdego z mijanych kościołów

mamaMa - 2015-11-09 00:15
Jak telefon od meza moze zmienic bieg zycia;-)
A syn do szkoly nie musi chodzic?

BPE - 2015-11-09 09:46
musi, musi......ale wychodzę z założenia, że podróże bardziej kształcą niż to co wynoszą ze szkoły...........troszkę z nim pracowałam podczas pobytu - okazało się, ze np. z matematyki więcej wiedział po powrocie niż koledzy, którzy siedzieli na lekcjach ;-)

marianka - 2015-11-09 23:17
Bardzo się z Tobą, Blanko, zgadzam. Chociaż myślę, że ze szkoły wyniosłam bardzo dużo, to z wakacyjnych wyjazdów z rodzicami chyba najwięcej.

Już nie mówiąc o tym jaki Eryk musi być zachwycony takimi wakacjami w środku roku szkolnego :)

Eugene
Eugene - 2015-11-16 14:30
Piękna dzielnica i te wszędobylskie tramwaje.