Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Litwa, Łotwa    Dom Bractwa Czarnogłowych, Dom Wagi, Plac z pomnikiem Rolanda i ratusz, czyli rynek
2017

Łotwa
Łotwa, Ryga

Ryga nie posada typowego , znanego z naszych miast rynku.
Miano to jednak należy się placowi w pobliżu rzeki Dźwiny, przy którym znajdziemy :

- Budynek ratusza -

- Uniwersytet Techniczny - nic szczególnego

- Muzeum Okupacji w Rydze - samego muzeum nie odwiedziłam , ale budynek szpeci to miejsce okrutnie ....

- Dom Bractwa Czarnogłowych - to prawdziwa perełka
Nazywany początkowo nowym domem, został wybudowany w 1334 roku. Jego pierwotny projekt to wspólny średniowieczny budynek, a ostateczny wygląd jest wynikiem wielu rekonstrukcji. Dom został zbudowany jako miejsce spotkań i uroczystości dla różnych organizacji publicznych w Rydze. W XVII wieku głównymi mieszkańcami budynku stały się przedsiębiorcze zagranicznie, głównie niemieckie stowarzyszenie kupców.
Dom, uważany za najpiękniejszy w mieście, wraz z ratuszem i innymi budynkami w Rydze, został zniszczony podczas II wojny światowej. Po wojnie zainteresowanie domem Blackheads nigdy się nie skończyło, powstały różne projekty odbudowy. W 1992 r. rozpoczęto wykopaliska archeologiczne w miejscu lokalizacji pierwotnego budynku. Od roku 1999 Ryga jest znowu dumna ze swojego nowego budynku.

- Kamienice stanowiące jakby zamknięcie placu - mieszczące na parterze sklepy z pamiątkami