Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Czarnogóra, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Słowacja    Kotor - dzienna odsłona
2017

Kotor - dzienna odsłona

Czarnogóra
Czarnogóra, Kotor

Zanim wyruszymy w dalszy rejs (a dzisiaj daleko nie będzie) ..... obowiązkowe zwiedzanie miasta przez całą załogę . Większość idzie zdobywać twierdzę ( w dzień trzeba zapłacić za wstęp ), my z naszym "kuternogą" pozostajemy na dole. Miasto w dzień wygląda też fantastycznie, największe wrażenie robią pionowe skalne ściany wyrastające jakby z samego jego centrum ......... marzenie mieszkać w takim miejscu !!!

Kolejno przechodzimy :
- bramą koło Puerta Principal o Puerta del Mar
- na plac Torre dell'orologio z wieżą zegarową z XVI wieku
- do Muzeum Kotów z ciekawą wystawą (polecam miłośniczkom)
- koło cerkwi św. Mikołaja (Sv. Nikole) z licznymi cennymi ikonami
- do Muzeum Morskiego
potem kolejno:
- cerkiew św. Łukasza (Sv. Luke) z XII wieku, zbudowana podczas panowania Nemaniczów
- katedra św. Tryfona (Katedrala Sv. Tripuna) patrona miasta, kilkakrotnie przebudowywana w okresie XII-XVII wieku, głównie z powodu powtarzających się trzęsień ziemi. Najważniejszy zabytek romański w mieście.
- kolegiata z XIII w.
- Brama Północna (Sjeverna Vrata) - renesansowa, wniesiona w 1540 r. po udanej obronie miasta przed osmańską flotą dowodzoną przez Hayreddina Barbarossę.
- Bazylika Mariacka Przy Rzece z 1221 roku (w zakrystii znajduje się baptysterium z VI w.) sanktuarium bł. Hosanny z Kotoru
- kościół Matki Boskiej Uzdrowienia Chorych na linii murów obronnych z 1518 roku.
- romańsko-gotycki kościół Św. Michała (Sv. Mihaila), zbudowany na ruinach benedyktyńskiego klasztoru, z malowidłami z XIV wieku i freskami z XV wieku
- kościół św. Klary (Sv. Klare), z marmurowym ołtarzem
- kościół św. Anny (Sv. Ane) z przełomu XII i XIII wieku, freski z XV wieku
- gotycki Pałac Drago (Palata Drago) z XV wieku
- Pałac Rady Miejskiej (Gradska vijećnica) z 1762 roku
- Pałac Bizanti z XVII wieku

Zabytków tu bez liku, choć są tak skupione na małej powierzchni, że nie ma problemu, aby zwiedzić prawie całe miasto mając utrudnione chodzenie jak nasz Eryk. Oczywiście musi być tez przerwa na kawę i lody . Rozsiadamy się na jednym z placyków w uroczej kafejce ........ chciałabym tu kiedyś wrócić ........