Geoblog.pl    BPE    Podróże    2017 - Czarnogóra, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Słowacja    W drodze przez Bośnię i Hercegowinę
2017

W drodze przez Bośnię i Hercegowinę

Bośnia i Hercegowina
Bośnia i Hercegowina, Caplijina

Opuszczamy już na dobre Chorwację, przed nami nowy kraj i kilka ciekawych miejsc do odwiedzenia .
Plan na ten dzień zmienialiśmy kilkukrotnie, początkowo mieliśmy ominąć stolicę i pędzić przez Bośnie z noclegiem już po za jej granicami. Wynikało to z obawy przed zajeżdżaniem do niej, bo 2 tygodni przed naszym wyjazdem znajomi znajomych zostali okradzeni ze wszystkiego co mieli (uśpili ich gazem w hostelu w Sarajewie), ale w końcu jednak postanowiliśmy zaryzykować.
Było więc więcej czasu na zajechanie w kilka miejsc.

Pierwsze co zaskakuje w tym rejonie kraju to flagi wiszące we wszystkich miasteczkach - to nie są flagi bośniackie, a serbskie ......o co tu chodzi ? ....... widać, że sprawa podziału granic krajów nie do końca przebiegła po myśli mieszkańców.
Dla zainteresowanych - bardzo ciekawie ten problem został opisany tutaj :

Co to oznacza dla przyszłości tego kraju - oby nic złego, wystarczająco dużo zła wydarzyło się na tych terenach .
Są jeszcze wakacje, nie chcę zastanawiać się nad przykrymi sprawami - chłonę więc przepiękne krajobrazy w drodze do świętego miejsca .........