Geoblog.pl    BPE    Podróże    2018 - Izrael, Palestyna    Zachód słońca z Góry Tabor
2018

Zachód słońca z Góry Tabor

Izrael
Izrael, Góra Tabor

Jeszcze jeden ważny punkt na mapie na dzisiejszy dzień ........ pędzimy, aby wyrobić się przed zmrokiem, marzy mi się zachód słońca ze szczytu, ale brakuje , brakuje odrobiny czasu.
Kiedy wjeżdżamy nieprawdopodobnie kręta drogą, słoneczko już tylko pozostawia na niebie małe smugi.
Niestety Bazylika i Klasztor są już zamknięte – możemy tylko obejrzeć ze szczytu panoramę Galilei i Nazaretu znajdującego się u jej podnóża.

kilka informacji na temat samej góry :

Góra Tabor – po arabsku – Dżabal at- Tur, po polsku – Wysoka Góra, położona jest we wschodnim krańcu Doliny Jezreel w Dolnej Galilei. Wznosi się na wysokość 588 metrów n.p.m. Obszar góry jest zalesiony i chroniony przez Park Narodowy Góry Tabor. Tutejsza flora należy do jednej z najbogatszych w kraju. Są tu sosny, chleby świętojańskie, dęby, drzewa oliwne oraz migdałowce. Również tutejsza fauna jest niezwykle interesująca. W lasach rosnących na zboczach góry Tabor występują dziki, hieny, szakale i lisy. Do końca XIX wieku występowały jeszcze niedźwiedzie i pantery.

Na szczyt góry prowadzi z położonej poniżej miejscowości Dabburijja, kręta wąska droga nr 7266 wije się z 15 serpentynami, a na szczycie znajdują się dwa niewielkie parkingi przy cerkwi i bazylice.