Geoblog.pl    BPE    Podróże    2018 - Izrael, Palestyna    Jerozolima - Stare Miasto - Dzielnica Ormiańska i Góra Syjon
2018

Jerozolima - Stare Miasto - Dzielnica Ormiańska i Góra Syjon

Izrael
Izrael, Jerozolima

Z dzielnicy chrześcijańskiej przechodzimy "płynnie" do ormiańskiej. Dziwny to podział - zupełnie tak jakby Ormianie nie byli chrześcijanami, a jednak tak bardzo podkreślają swoją odmienność.
Z wielką przyjemnością chowamy się do ciepłego i przytulnego wnętrza ormiańskiej Katedry Św. Jakuba nagrzanego setkami lamp oliwnych, właśnie skończyło się tu jakieś nabożeństwo, widzimy więc cała procesję wychodząca z kościoła.

szczegółowy opis dzielnicy :

Z dzielnicy ormiańskiej kierujemy się jeszcze dalej na południe - do Bramy Syjonu za którą znajduje się kilka miejsc ważnych zarówno dla chrześcijan jak i żydów. Przechodzimy obok Bazyliki Zaśnięcia Marii Panny i szukamy wejścia do Wieczernika - ważnego i symbolicznego miejsca. Niestety jest już zamknięty, idziemy więc do Grobu Króla Dawida (świętego miejsca dla Żydów). Wstęp jest bezpłatny, musimy się jednak rozdzielić, bo znajduje się tu osobne wejście dla kobiet i mężczyzn. We wnętrzu nie wolno fotografować - ale nie jest to jakieś szczególne do fotografowania miejsce.