Geoblog.pl    BPE    Podróże    2009 - 2013 małe rodzinne wędrowanie (5-10)    Masa krytyczna - 20km na rowerze

Masa krytyczna - 20km na rowerze

Polska, Czechowice

Tym razem wybieramy się bez malucha - dla niego taka trasa to mogłoby byc za dużo - to po pierwsze, po drugie jazda z dzieckiem po ulicach nie jest wskazana.....

Co to jest "masa krytyczna":

"GMK to nieformalny ruch społeczny, polegający na organizowaniu spotkań licznej grupy rowerzystów i ich wspólnym przejeździe przez miasto.

Spotkania te odbywają się pod hasłem 'My nie blokujemy ruchu, my jesteśmy ruchem' i mają na celu zwrócenie uwagi władz i ogółu społeczeństwa na zwykle ignorowanych rowerzystów."
szczegóły na stronce:

Jedziemy na masę po raz pierwszy - tym razem planowany jest wyjazd na Czechowice - kilomert przed osiągnięciem celu decydujemy się jednak na oderwanie od peletonu i powrót ścieżką rowerową do domu i po maluszka.

Musze przyznać, że pomysł blokowania miasta przez rowerzystów jest wręcz genialny - uważam tylko, ze miałby większy sens w godzinach szczytu .......może by wreszcie niektórzy przesiedli się ze swoich metalowych puszek na rowery - zwłaszcza przy pięknej pogodzie - ROWERY GÓRĄ !!!